Internetowa mapa dotacji dla MŚP oraz instytucji usługowych w obszarze poszukiwania potencjalnych odbiorców w nowej perspektywie finansowej UE
Źródła finansowania:
Nazwa działania RPO
|
Instytucja ogłaszająca
nabór wniosków /
Harmonogram
naboru wniosków
|
Obszar wsparcia
|
Oś Priorytetowa 1. Badania i innowacje.
|
||
Działanie 1.4
Transfer technologii
i komercjalizacja badań |
|
MŚP poprzez Instytucje Otoczenia Biznesu (do których adresowane będą konkursy) - projekty doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji oraz działania dotyczące finansowania usług związanych z pobudzaniem transferu technologii i komercjalizacją badań wyłącznie
w obszarze inteligentnych specjalizacji regionu. W szczególności wspierane będą następujące przedsięwzięcia:
1. Nawiązywanie kontaktów i organizacja spotkań z przedstawicielami środowiska naukowego i gospodarczego służących inicjowaniu procesów komercjalizacji wyników badań naukowych;
2. Budowanie i utrzymywanie sieci powiązań między środowiskiem naukowym a otoczeniem gospodarczym;
3. Pomoc w zakładaniu przedsiębiorstw odpryskowych (przez naukowców we współpracy z uczelnią);
4. Doradztwo w zakresie zawierania umów np. : licencyjnych, sprzedaży praw własności do wynalazku objętego zgłoszeniem patentowym, o powiązaniu kooperacyjnym,
o wykonanie usług badawczych, o współpracę badawczo-rozwojową, o przeniesienie autorskich praw majątkowych itp. |
Oś Priorytetowa 3. Konkurencyjność przedsiębiorstw
|
||
Działanie 3.6
Marketing gospodarczy
|
|
MŚP - promocja przedsiębiorstw na rynkach krajowych
i międzynarodowych mająca na celu podniesienie konkurencyjności oraz stopnia ekspansywności na inne rynki poprzez udział przedsiębiorstw z sektora
MŚP w targach, wystawach, misjach gospodarczych (w tym zagranicznych). W szczególności wspierane będą następujące
rodzaje projektów: Udział przedsiębiorstw z sektora MŚP w targach, wystawach, misjach gospodarczych
(w tym zagranicznych) wynikających ze strategii/planów rozwoju danego podmiotu. |
Działanie 3.7
Wzrost konkurencyjności MŚP
|
|
MŚP :
1. Inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego przedsiębiorstwa lub zwiększeniem zdolności produkcyjnej/usługowej istniejącego przedsiębiorstwa;
2. Dywersyfikacja działalności przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie produktów/usług uprzednio nieoferowanych;
3. Stworzenie/doposażenie infrastruktury przedsiębiorstw
w celu wprowadzenia zasadniczej zmiany procesu produkcyjnego oraz nowych lub ulepszonych produktów/usług; 4. Zastosowanie nowoczesnych technologii - rozwój produktów i usług opartych na TIK (np. optymalizacja procesów zarządzania przedsiębiorstwem, współpraca pomiędzy przedsiębiorcami poprzez nowe rozwiązania informatyczne);
5. Wsparcie działań inwestycyjnych, związanych z rozszerzeniem działalności eksportowej np. zakup linii produkcyjnych dostosowanych do potrzeb nowego rynku zbytu;
6. Wdrażanie w przedsiębiorstwach wyników badań naukowych i rozwojowych oraz innowacyjnych rozwiązań poprzez wsparcie działań związanych z nabyciem praw do własności intelektualnej oraz wsparcie działań mających na celu stymulowanie dostosowania istniejących aktywów firmy do potrzeb wdrożenia nowego procesu, produktu, bądź usługi,
a także pobudzanie innowacji marketingowej i organizacyjnej. |
Nazwa działania POPW
|
Instytucja ogłaszająca
nabór wniosków /
Harmonogram
naboru wniosków
|
Obszar wsparcia
|
Oś Priorytetowa 1. Przedsiębiorcza Polska Wschodnia.
|
||
Działanie 1.2
Internacjonalizacja MŚP
|
|
MŚP –
Wsparcie obejmować będzie kompleksowe,
indywidualne, profilowane pod odbiorcę działania związane z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego w MŚP związanego z internacjonalizacją ich działalności. W ramach działania MŚP będą objęte dwuetapowym wsparciem:
I etap – usługi doradcze w zakresie opracowania nowego modelu biznesowego w MŚP związanego
z internacjonalizacją ich działalności obejmujące w szczególności: - analizę możliwości eksportowych firmy,
- wskazanie rynków docelowych oraz ich uhierarchizowanie, a także identyfikację potencjalnych kontrahentów na rynkach zagranicznych,
- koncepcję wejścia na rynek zagraniczny wraz z projekcją możliwości sprzedaży na wybranym rynku zagranicznym,
- wybór najefektywniejszych narzędzi i metod marketingowych oraz promocyjnych (w tym wskazanie wydarzeń targowych czy kierunków misji handlowych),
- rekomendacje w zakresie reorganizacji przedsiębiorstwa
i przygotowania go do działalności eksportowej (organizacji działu eksportu, logistyki etc.), - propozycje możliwych źródeł zewnętrznego finansowania działalności eksportowej i instrumentów finansowych obniżających ryzyko eksportowe (kredyty eksportowe, fundusze poręczeniowe i gwarancyjne, fundusze dotacji, transakcje terminowe etc.).
II etap – w ramach tego etapu wsparcie ukierunkowane zostanie na zapewnienie MŚP dostępu do usług doradczych oraz zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z przygotowaniem do wdrożenia opracowanego na I etapie modelu biznesowego
Ponadto, w ramach II etapu przewiduje się wsparcie MŚP
na udział w zagranicznych targach, wystawach lub misjach handlowych wyłącznie w zakresie wskazanym w ramach I etapu (maksymalny udział wydatków związanych z uczestnictwem w targach i misjach nie może przekroczyć 20% wydatków kwalifikowalnych w ramach II etapu). |
Działanie 1.3
Ponadregionalne
powiązania kooperacyjne
Poddziałanie 1.3.2
Tworzenie sieciowych produktów
przez MŚP
|
|
Konsorcja MŚP
W ramach poddziałania przewiduje się wsparcie konsorcjów MŚP w zakresie tworzenia i rozwoju produktów sieciowych w obszarach wpisujących się w zakres regionalnych inteligentnych specjalizacji wspólnych dla co najmniej dwóch województw Polski Wschodniej.
Celem interwencji jest stworzenie zachęty dla MŚP do oparcia ich rozwoju o wykorzystanie istniejącego potencjału i walorów makroregionu jako podstawy działalności gospodarczej.
W ramach poddziałania wspierane będą sieciowe
i innowacyjne produkty o ponadregionalnym oddziaływaniu mające charakter gotowych do sprzedaży spakietyzowanych ofert, opierających się o rozproszoną strukturę podmiotów, atrakcji, miejsc, obiektów, funkcjonujących jako jedna spójna koncepcja, posiadająca wspólny, wiodący wyróżnik (markę) produktu. Każdy projekt będzie obejmować łącznie:
- inwestycje w spójną infrastrukturę produktów sieciowych,
- rozwój aplikacji i usług opartych na technologiach informacyjno-komunikacyjnych,
- opracowanie i wdrożenie jednolitych standardów funkcjonowania i promocji produktu, w tym zakup usług
o charakterze szkoleniowo-warsztatowym dla podmiotów realizujących przedsięwzięcie w zakresie przestrzegania ww. standardów, a także wprowadzenia produktu na rynek. |
Działanie 1.4
Wzór na konkurencję
|
|
MŚP
Celem instrumentu jest zwiększenie potencjału przedsiębiorstw z Polski Wschodniej w zakresie umiejętnego zarządzania wzornictwem w firmie
oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności przedsiębiorstw, co przełoży się na wdrożenie nowych produktów na rynek. Działanie przewiduje kompleksowe wsparcie MŚP w zakresie wykorzystania procesów wzorniczych obejmujące przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz stworzenie strategii wzorniczej (rozumianej jako rekomendacje dalszych działań), na podstawie której poprzez wykorzystanie procesu projektowania wzorniczego wdrożona zostanie innowacja. |
Nazwa działania POWER
|
Instytucja ogłaszająca
nabór wniosków /
Harmonogram
naboru wniosków
|
Obszar wsparcia
|
Oś Priorytetowa 2. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji
|
||
Działanie 2.2
Wsparcie na rzecz zarządzania strategicznego przedsiębiorstw
oraz budowy przewagi konkurencyjnej na rynku
|
|
Mikro oraz MŚP
Wsparcie udzielone będzie:
na realizację projektów szkoleniowych i doradczych skierowanych do przedsiębiorców z sektora MSP
i ich pracowników z zakresu funkcjonowania na rynku zamówień publicznych. Jakie usługi będą dofinansowane:
Identyfikacja i rekrutacja potencjalnych przedsiębiorców;
Działania szkoleniowo - doradcze z zakresu ubiegania
się o zamówienia publiczne w Polsce skierowane do przedsiębiorców sektora MMSP, zainteresowanych ubieganiem się o zamówienia publiczne na terenie Polski. Działania doradcze związane z udziałem przedsiębiorcy sektora MMSP w konkretnym zamówieniu publicznym.
|